Bereik je gasten tijdens de Coronacrisis

Hoe promoot ik mijn horecazaak op social media?

 

Hoe kan ik mijn restaurantgasten laten weten dat ik ben begonnen met maaltijdbezorging?

Zondag is bekend gemaakt door het kabinet dat alle eet- en drinkgelegenheden moesten sluiten tot en met 6 april om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Maandag is hieraan toegevoegd dat bezorgen en afhalen van maaltijden wel kan doorgaan, zolang er wordt gezorgd dat mensen niet te dicht op elkaar staan. Door deze maatregelen hebben veel horecazaken besloten om te starten met een bezorg- en/of afhaalservice. Maar hoe kan je laten weten aan je trouwe gasten dat je bent gestart met bezorging?

Bereik je klanten via social media!

Er zijn natuurlijk meerdere manieren om je trouwe gasten te laten weten dat je hun favoriete maaltijden nu ook kunt bezorgen bij hen thuis. Je kunt het nieuws op je eigen social media kanalen delen en aankondigen op de homepage van je website. Hiermee zal je echter alleen de mensen bereiken die zeer betrokken zijn met jouw bedrijf. Om een breder publiek te trekken is het een goed idee om in te zetten op het promoten van jouw bericht op social media.

Veel (kleine) horeca ondernemers hebben geen ervaring met adverteren op social media. Daarom hebben wij voor jou de stappen opgeschreven die je moet volgen om een boost te geven aan je social media bericht.

Samen staan we sterk!

Wij vinden dat we in tijden van nood kennis en ervaring met elkaar moeten delen. Download het onderstaande stappenplan en bekijk of je door een promotie op Facebook en Instagram je bedrijf kan promoten.

download stappenplan