« Terug naar nieuwsoverzicht

Achter de schermen met supply chain manager Arjen

Achter de schermen Achter de schermen met supply chain manager Arjen

We stellen je graag voor aan Arjen van der Leeden. In zijn functie als supply chain manager is hij niet direct zichtbaar voor de schermen, maar zijn werkzaamheden erachter maken een groot verschil. De Katwijkse Valkenburger maakt graag muziek en speelt drum in een band met vrienden. Hij heeft een voorliefde voor Spanje, is een echte planner en niet vies van een portie zelfontwikkeling (volgt momenteel de cursus Lean Six Sigma Black Belt).

Waar de focus in zijn voorgaande functies -meestal in technische branches zoals luchthaven materieel- vooral op inkoop lag richt Arjen zich binnen onze organisatie vanzelfsprekend veel meer op de bevoorradingen. Arjen was op zoek naar een uitdagende functie met complexiteit en die heeft hij dan ook gekregen. We hebben als groothandel, tijdens de lockdown, voor flinke uitdagingen gestaan omtrent onze bevoorrading. De vraag is onvoorspelbaar en vandaag de dag is ook de levering onzeker. Waar we voorheen onze bestellingen plaatsten en de volgende dag in huis hadden, kampen er tegenwoordig steeds meer leveranciers met leveringsproblemen.

“Juist nu is het belangrijk dat we die stabiele partner zijn voor de horeca. De functie die wij hebben is ervoor zorgen dat we in de behoefte van onze klanten kunnen voorzien. Het vertrouwen moet er zijn dat we de boel regelen.”

In zijn rol als supply chain manager coördineert, organiseert en houdt Arjen toezicht op alle activiteiten die betrokken zijn bij het maken van verkoopprognoses, plannen van benodigde voorraden, het bestelproces, leverancierselecties en alle benodigde randvoorwaarden binnen Zegro. Een functie bestaande uit verschillende elementen maar allen met één gezamenlijk doel; zorgen dat je als horecaondernemer, -medewerker of chef niet misgrijpt. Gebeurd dit wel door onmacht zoals Covid-19 (of een dwarsliggende boot), dan proberen we ervoor te zorgen dat je met een alternatief product verder kan. Ondanks deze moeilijke markt, is het ons doel om de voorraadbeschikbaarheid ten allen tijde te optimaliseren.

Als je beter wilt worden, moet je trainen aldus Arjen. Daarom worden er regelmatig trainingen georganiseerd in samenwerking met partner Slimstock (voorraadsoftware). De Slimstock Academy, geleid door academici en domeinexperts, biedt bruikbare voorraad inzichten, ontwikkelingen en best practices uit de branche. Hierdoor leren onze mensen effectievere beslissingen te nemen in hun dagelijkse rol en daarmee worden ze steeds beter in hun vak. Met als doel om onze klanten zo goed mogelijk te faciliteren en succesvol te maken.

Het samenwerken met zijn team bevalt Arjen erg goed. Zo legt Arjen uit hoe bijzonder groot de binding mét en de passie voor de horeca is. “Natuurlijk is dit een pré bij een medewerker op de vloer, maar zelfs mijn collega Raymond (voorraadbeheer) heeft vroeger in de keuken gestaan. Dat vind ik echt grandioos. Er heerst een enorme drive en passie voor het vak en dit vertaalt zich direct door naar de werkomgeving. We hebben allen als gezamenlijk doel om de de klanttevredenheid te verbeteren, ons te onderscheiden als groothandel, efficiëntie te vergroten en het servicelevel zo hoog mogelijk te maken.”

Deel dit bericht: