« Terug naar nieuwsoverzicht

Achter de schermen bij IT manager Marijn

Achter de schermen Achter de schermen bij IT manager Marijn

‘Elke dag een procent erbij’

Voor alles wat met IT, ICT, telecom of data te maken heeft moeten we bij Marijn zijn. Deze bevlogen IT Manager heeft voor vrijwel ieder probleem wel een oplossing. Dagelijks houdt hij zich bezig met het identificeren van problemen, het nadenken over oplossingen en het vervolgens doorvoeren van deze oplossingen. Zijn drijfveer? De processen binnen Zegro zo efficiënt mogelijk laten verlopen. Elke dag moet er een procent bij.

Gandhi sprak ooit de wijze woorden ‘‘Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken’’. Dit gaat voor Marijn zeker op. Na acht jaar gaat hij nog steeds met plezier naar zijn werk en mag hij de hele dag doen wat hij leuk vindt. Zijn baan ziet hij als een soort pretpark vol nieuwe technologische ontwikkelingen en ideeën. Van mensen helpen tot aan gesprekken over innovaties met leveranciers; geen dag is hetzelfde en er kan van alles gebeuren.

Marijn zorgt er met name voor dat de juiste systemen, de juiste informatie ontvangen en hier geen fouten in optreden. Hij stond aan de basis van de ICT van Zegro en heeft sinds 2011 de systemen heringericht, uitgebouwd en vernieuwd. Eén van de hoogtepunten in deze periode was de ontwikkeling van de MijnZegro bestelomgeving. Van de eerste bouw tot aan de ontwikkelingen vandaag de dag; MijnZegro is echt een product van Marijn.

Tegenwoordig verloopt zo’n 94% van de orders via MijnZegro. Hierdoor is het verwerken van orders een stuk gemakkelijker geworden en is de kans op fouten sterk verminderd. Vanaf het moment dat een order geplaatst wordt tot aan de orderpicker komen er geen mensen meer aan te pas. Een enorme efficiëntieslag, waarmee veel tijd bespaard wordt.

Niet alleen intern loopt alles soepeler dankzij MijnZegro, ook voor de klant is het gemak sterk toegenomen. Alle informatie is eenvoudig te vinden in MijnZegro en er kan 24/7 informatie opgezocht en besteld worden. Met de nieuwe toevoeging van iDEAL aan de bestelomgeving is achteraf betalen sinds kort zelfs nóg gemakkelijker en veiliger geworden.

We vinden Marijn echter niet alleen achter de computer of in de serverruimte. Hij loopt ook regelmatig op de vloer mee om systemen te testen en processen zelf te ervaren. Er kan namelijk altijd wel iets beter of anders en daar kom je alleen achter als je ook daadwerkelijk zelf op de werkvloer meeloopt. De 100% is nog lang niet bereikt. Dat is de uitdaging: het kan altijd nog mooier, makkelijker of gekker. Wie weet werken we over een tijdje wel met robots in het magazijn. Als het aan Marijn ligt innoveren we hier zeker naartoe, procent voor procent.

Deel dit bericht: