« Terug naar nieuwsoverzicht

Achter de schermen met winkelmanager Raimond

Achter de schermen Achter de schermen met winkelmanager Raimond

Inmiddels geen onbekende meer, Raimond van Mosselaar is sinds 1 oktober 2020 werkzaam als winkelmanager bij Zegro. Een uitdagende functie waarbij je de verantwoording hebt voor het waarmaken van klantverwachtingen en de te behalen bedrijfsresultaten. Een winkel managen die het moet hebben van de horeca tijdens een pandemie, brengt uitdagingen met zich mee. Wij zijn daarom benieuwd hoe Raimond de afgelopen periode heeft ervaren, maar nog belangrijker, hoe ziet hij de toekomst.

Maar eerst willen we meer weten over Raimond. Hij is geboren en getogen in de Hoeksche Waard en tegenwoordig woonachtig in Rhoon. Raimond is fervent sporter en graag te vinden op het water, vooral windsurfen doet hij graag. Wanneer er een zuchtje wind staat probeert hij zijn surfspullen mee te nemen om na werk een ‘rakkie’ te gaan varen op de Maasvlakte.

Raimond heeft meer dan 10 jaar ervaring in het retaillandschap. Onder andere in het managen van de blauw-gele supermarktketen. Ik merk dat hoewel de werkzaamheden overeenkomen, het stukje gastvrijheid binnen deze groothandel nog belangrijker is. Veel meer persoonlijk contact met de klant en dit verwacht onze klant ook echt. Zo ervaar ik dat echt aldus Raimond.

De winkel heeft het afgelopen jaar een dubbele rol gespeeld. Enerzijds zagen we elke dag de vaste gezichten binnenkomen en hun dagelijkse boodschappen doen (helaas zonder ontbijt in de Brasserie). En anderzijds zagen we ook de zaken die normaal hun artikelen lieten bezorgen vaker in de winkel om inspiratie op te doen. Raimond: wat mij echt bijstaat, is dat ik klanten met een mondkapje op heb leren kennen. Niet weten wie daar precies achter zit. Een bijzondere ontmoeting natuurlijk.

De uitdaging zat hem in de juiste hoeveelheden op voorraad te hebben. Er kwam een enorme run op disposables en hierdoor ontstond er een schaarste. Maar op het gebied van food moesten we juist zorgen dat er zo weinig mogelijk derving zou ontstaan. De spullen waarbij dit helaas wel het geval is geweest hebben we gedoneerd aan lokale initiatieven zoals de voedselbank.

De pandemie brengt ook een hoop onzekerheid met zich mee richting de medewerkers. Het was zaak om hierop in te spelen en mensen perspectief te bieden. Dit heeft uiteraard ook een hoop flexibiliteit vanuit alle Zegro medewerkers gevraagd, waar je ook ziet dat iedereen serieus hart voor de zaak heeft. Dit is echt uniek aldus Raimond.

We blijven positief naar de toekomst kijken en hoewel het jaar start met een gesloten horeca heb ik goede hoop dat we hier met z’n allen uit gaan komen. Hier zijn we momenteel flink bezig met de gezichten achter de mondkapjes nóg beter te leren kennen en zijn we ons als winkelteam verder aan het ontwikkelen op het gebied van vakkennis. Ook hebben we net een nieuw kassasysteem geïmplementeerd waardoor de processen efficiënter verlopen.

2022 staat in het teken van ons 50-jarig bestaan. We mogen trots zijn op ons Rotterdamse familiebedrijf. Al 3 generaties staan we met een team van zeer betrokken en gemotiveerde collega's voor je klaar en als partner in de horeca maken we samen ambities waar. We leveren hoge kwaliteit, op een verantwoorde manier, tegen een eerlijke prijs. Van een breed assortiment food tot en met de volledige samenstelling van je keuken. We hebben mensen 10, 20 of 30 jaar op de vloer werken, hier kan geen kenniscentrum tegenop.

Deel dit bericht: