« Terug naar nieuwsoverzicht

Ione coutinho "Thuiskomen bij Zegro"

Achter de schermen Ione coutinho

Collega’s met liefde en passie voor hun werk mag je niet voor lief nemen. Wij zetten daarom graag één van onze zeer gewaardeerde collega’s in het zonnetje: Ione. Deze 33-jarige, teamleider sales, zet zich sinds kort vol energie in op de afdeling logistiek. Ze is een echte doorpakker en probeert voor ieder probleem dat op haar pad komt een oplossing te vinden. Maar, voordat we ons laten meeslepen, zullen we beginnen bij het begin.

Zo’n 5 jaar geleden sloeg het lot voor Ione toe. Op een positieve manier. Vanwege een reorganisatie bij haar vorige werkgever, verloor Ione haar baan. Met het opleidingsgeld dat ze bij haar vertrek ontving kon ze eindelijk de opleiding NLP volgen waar ze al tijden aan wilde beginnen. Heel toevallig ontmoette ze tijdens deze opleiding Zegro algemeen directeur Léon van Bokkem. Toen ze in het laatste weekend van de opleiding een oproep deed in de groep voor een nieuwe baan, spoorde Léon haar aan een mailtje te sturen naar de sales afdeling van Zegro. 

Dat is nu 4 jaar geleden en inmiddels is Ione een onmisbaar onderdeel van de Zegro familie. Vanaf het eerste moment dat Ione bij Zegro binnenstapte voelde het als thuiskomen. Het hechte team staat keer op keer voor elkaar klaar, op het moment dat ze voor uitdagingen komen te staan. Dat is ook wat Ione zo mooi vindt aan haar werk bij Zegro; collega’s die voor elkaar door het vuur gaan en precies weten wat ze aan elkaar hebben. Heeft iemand een zware dag en ziet hij het even niet meer zitten? Dan staat er een heel team klaar om diegene weer omhoog te tillen. 

‘‘Waar een wil is, is een weg’’

Ione lost problemen graag op. Dagelijks is zij bezig met het identificeren van problemen, het achterhalen van de oorzaak en het afwegen van verschillende oplossingen. Hiermee blaast ze een verfrissende wind door Zegro. Ze is niet bang om haar handen uit de mouwen te steken en gelooft dat ieder lid van haar team het recht heeft om gehoord te worden. Haar uitdaging? Besef creëren bij haar collega’s, over wat er gebeurd wanneer zaken bij Zegro intern niet op rolletjes verlopen. Door problemen op te lossen hoopt ze Zegro in een geoliede machine te veranderen, zodat klanten in de toekomst niets zouden hoeven te merken van mogelijke uitdagingen achter de schermen. 

Door procedures binnen Zegro soepel te laten verlopen, kunnen accountmanagers volgens Ione doen waar zij goed in zijn: klanten blij maken. Niets is leuker dan een klant aan de perfecte oplossing voor zijn of haar horecaonderneming te helpen. Ione krijgt dan ook extra energie van de succesverhalen van klanten. Deze motiveren haar om dingen nog beter te maken, zodat klanten alle ruimte krijgen om te groeien. Waar een wil is, is een weg en als het aan Ione ligt wordt deze weg altijd gevonden!

  
 
Deel dit bericht: