« Terug naar nieuwsoverzicht

Achter de schermen met Sven

Blogs Achter de schermen met Sven

In gesprek met Sven van Dijk, sinds mei 2017 key-accountmanager bij Zegro. Wij willen meer te weten komen over Sven, de man die er altijd uitziet om door een ringetje te halen. Via zijn vorige baan en onderneming in de horeca was Sven al bekend met Zegro. Bewondering had hij toen al voor de bijzondere positie van Zegro binnen de Rotterdamse horeca.

Lange tijd werkte Sven bij illy waar hij onder andere verantwoordelijk was voor de Benelux key-accounts. Daarna opende hij zijn eigen espressobar Booon op de Proveniersstraat in Rotterdam. Toch besloot Sven zijn zaak te verkopen, want die kant van de horeca sprak hem persoonlijk minder aan. Na dit avontuur heeft Sven bij Vlaamsch Broodhuys het salesteam mee helpen opzetten en verder uitgebouwd. Inmiddels versterkt hij alweer 4 jaar het salesteam van Zegro.

Als je kijkt naar Sven zijn portefeuille, zie je echt dat de grootste Rotterdamse horecaconglomeraten hiertoe behoren. Wat dat betreft maakt Zegro -van oudsher maar zeker nu- het verschil. “Je kan blijven roepen: service, kwaliteit en een persoonlijke touch, maar we maken dat ook echt waar. We kunnen razendsnel schakelen met inkoop en logistiek en dat geeft enorm veel power. Een key-account binnen Zegro mag aan zijn eigen winkel bouwen. Heb jij een speciaal product nodig? Dan zorgen wij ervoor dat je dit kunt toevoegen aan je winkelmandje. De korte lijnen zorgen voor een snelle slagkracht. Daarnaast kunnen we makkelijk met onze lokale partners schakelen.”

Op de vraag waar Sven voldoening uit haalt antwoord hij: “Uiteindelijk word je het meest blij van het binnenhalen van successen. Hoe je dit bereikt? Kom altijd je afspraken na en zorg dat je bereikbaar bent. Als ik op vakantie ben,ben ik ook bereikbaar. Mijn telefoon staat altijd aan en mijn laptop gaat altijd mee. Niet omdat ik nou zo'n workaholic ben, maar ik vind mijn werk gewoon erg leuk. Ik probeer altijd een partnership aan te gaan met mijn klanten. Dat is de sleutel tot succes.”

Tot slot willen we weten hoe Sven de toekomst ziet. “Momenteel proberen we onze klanten zoveel mogelijk te ondersteunen. We kijken hoopvol uit naar de toekomst en kunnen niet wachten om er weer vol voor te gaan. Zo zijn we er voor je in goede én slechte (sluiting horeca vanwege het coronavirus, red.) tijden maar gaan we, wanneer dit weer mogelijk is, harder dan ooit. We zijn een Rotterdams groen-wit bedrijf om trots op te zijn!”

Deel dit bericht: