Nóg gastvrijer in 3 goedkope stappen
Restoranto & Gastvrijheid
Gastvrijheid. ‘De eigenschap of situatie dat je hartelijk en gul bent in het ontvangen van gasten’. Je restaurant kan een mooie inrichting hebben, heerlijk eten, maar als de gast zich niet op zijn of haar gemak voelt, hebben zij alsnog een slechte ervaring. Hoe geef je een gast de perfecte beleving? Restoranto heeft het antwoord.
Bekijk alles vanuit het perspectief van de gast. Hoe zou jij ontvangen willen worden in een restaurant? En hoe zou jij behandeld willen worden? Schrijf dit op en deel het met je team.
Luister naar je gast 2.0. Willen zij geen friet? Geef dan extra salade. Zitten ze niet zo lekker? Biedt een kussentje aan. Het zijn vaak de kleine dingen die een groot effect hebben.
Bied iets extra’s aan. Dit hoeft niet iets groots of duur te zijn. Zet bijvoorbeeld een karaf kraanwater op tafel. Een mandje brood op tafel tijdens het wachten doet wonderen. Laat de gast zien dat je ze waardeert!