Teamleider logistiek

Over de functie
Als teamleider logistiek ben je meewerkend voorman in ons DC en onderdeel van een team van drie teamleiders, twee procesondersteuners en twee medewerkers Service Logistiek (Service Logistiek is onder andere verantwoordelijk voor een optimale planning en de urenregistratie). Je geeft operationeel leiding aan de medewerkers binnen het DC en zorgt dat de processen vloeiend verlopen en de veiligheid blijft gewaarborgd.

Werktijden
Je werkt volgens een rooster, die je onderling afstemd met je team. Van maandag t/m zaterdag tussen 04.00 en 01.00 uur. Indien nodig ben je flexibel in het draaien van diverse ploegendiensten en werk je af en toe op de zondag (ter vervanging):

Ma t/m vrijdag:
1. 04.00 – 12.30 (ochtenddienst)
2. 08.00 – 16.30 (tussendienst) 
3. 16.30 – 01.00 (avonddienst)

De zaterdagploeg werkt van 04.00 – 12.30 uur. De zondagploeg van 14.30 – 23.00 uur.

Je taken zijn onder andere
• Het aansturen van de medewerkers en ze coachen waar nodig
• Zorgdragen voor correct tijdsgebonden verzamelen van goederen voor de klanten
• Het behalen van de orderpicknorm (KPI) en deze resultaten bespreken met de medewerkers
• Knelpunten in het orderpickproces analyseren en oplossen
• Werken volgens kwaliteit- en veiligheidsvoorschriften en ervoor zorgdragen dat andere medewerkers dit ook doen
• Verantwoordelijk voor orde, netheid en het correct omgaan met de ter beschikking gestelde materialen
• Verantwoordelijk voor het op correcte wijze openen en sluiten van het pand
• Eerste aanspreekpunt voor een ieder binnen het DC
• Ideeën voordragen ter optimalisering van het orderpickproces

Het “recept” van onze teamleider logistiek
• Minimaal een afgeronde MBO-opleiding niveau 4
• Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur in onze branche
• Je hanteert zowel een mensgerichte als resultaatgerichte aanpak. Je staat altijd klaar voor onze medewerkers, maar behoudt oog voor het organisatiebelang
• Je bent sterk in “brandjes blussen”, maar bedenkt ook manieren om deze in de toekomst te voorkomen
• Je bent een echte teamspeler, communicatief zeer vaardig en flexibel
• Je laat het de medewerkers horen als ze goed werk verrichten, maar gaat ook het gesprek aan als er verbetering mogelijk is
• Bij voorkeur in het bezit van een reachtruck- en BHV certificaat óf ervoor openstaan deze te behalen
• Je kunt je vinden in onze kernwaarden (BK2): betrouwbaarheid, betrokkenheid, kwaliteit, klantgedrevenheid

Wij bieden
• Een informele werksfeer
• Ruimte voor initiatieven en de mogelijkheid jouw eigen DNA in te brengen bij Zegro
• Een afwisselende en uitdagende baan met veel verantwoordelijkheid
• Marktconform salaris
• Een bijdrage aan je pensioen
• 25 vakantiedagen + vakantiegeld
• 10% personeelskorting

Herken jij je in bovenstaand profiel? Stuur je CV met motivatie pz@zegro.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Terug naar overzicht
Altijd als eerste op de hoogte van onze aanbiedingen! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief