« Terug naar nieuwsoverzicht

Horeca Handboek App: jouw horecabedrijf in één handige app

Blogs Horeca Handboek App: jouw horecabedrijf in één handige app

In gesprek met Imre Jonkers en Bart Oosterveer, mede-initiatiefnemers van de Horeca Handboek App. Een handige app ontwikkeld door horecaondernemers, voor horecaondernemers. Voordat we je meer vertellen over de functies van de applicatie gaan we terug naar de plek waar het idee is ontstaan.

Bij Pike Uittenboogaard, regionaal bestuurslid Koninklijke Horeca Nederland en eigenaar van café de Pompier en Loef en Lij in Woerden ontstond steeds meer de behoefte aan een centraal handboek. Een digitaal handboek waar alle kennis en kunde van zijn horecazaken in bewaard zou kunnen worden. Niet alleen voor eigen gebruik maar vooral om de inhoud te delen met medewerkers. Pike uitte zijn frustraties bij Bart, oud horecamedewerker en allround designer horeca, en zag hier wel een uitdaging in.

Bart werkte tijdens zijn studie namelijk zelf achter de bar dus kon hij zich goed verplaatsen in de benodigde content van zo’n app en de behoefte aan verschillende informatiebronnen van horecamedewerkers. Na zijn studie werkte hij als conceptontwikkelaar voor de horeca. Een fijne combinatie aan expertise, en zo ontstond de eerste versie van de Horeca Handboek App. Niet langer een stoffig en ongebruikt handboek weggestopt onder de kassa maar alles gebundeld in één centrale app.

Pike was enthousiast over het prototype en zoals het vaak gaat in de horeca, ons kent ons, bleek het concept ook aan te slaan bij collega-horecaondernemers. De app die geboren werd uit frustratie en in eerste instantie bestemd was voor persoonlijk gebruik, zou worden gepromoveerd tot een handige tool, toegankelijk voor iedere horecaondernemer. Vanaf dat moment hebben ook Robér Willemsen, voorzitter Koninklijke Horeca Nederland en tevens eigenaar van o.a. Muller & Co, Melief Bender & Proeflokaal de Pui, en Imre Jonkers van Bureau Imre Jonkers, voorheen eigenaar van Causerie ‘t Boerengat en Henkes’ Ververschingslokaal, zich aangesloten en is de Horeca Handboek App gepresenteerd aan het grote publiek. 

Maar wat kun je er mee?
Centraliseer wat van belang is, handleidingen, instructies, procedures, recepten, kennis, toetsen en meer. Denk hierbij aan officiële certificaten maar bijvoorbeeld ook uitleg over hoe je een fust kunt vervangen, openings- en sluitingsritueel, taakverdeling etc. Gebruik de app als archief maar selecteer zelf, door verschillende gebruikersrollen, wat je laat zien of nog wil bewerken. Daarnaast is de app ook nog eens volledig te personaliseren en wordt deze geleverd in je eigen huisstijl en logo. Met de Horeca Handboek App heb je altijd iets om op terug te vallen en hou je eenvoudig alle kennis in huis. Dit gaat je trouwens ook inwerktijd schelen bij het klaarstomen van nieuwe mensen en dat al vanaf € 0,23 per gebruiker per maand.

Toekomst van digitalisering
De app is zodanig ontwikkeld dat iedereen ermee kan werken, zelfs met weinig of geen computerkennis. De heren hopen dat de app zich zo zal ontwikkelen dat ondernemers in de toekomst kennis met elkaar gaan delen. Een soort platform waar horecaondernemers hun kennis uit kunnen garen maar ook in kwijt kunnen.

Maak kennis met de Horeca Handboek App
Benieuwd naar hoe het werkt? Vraag hier een gratis demo aan.

Nog geen klant?
Klant worden van Zegro? Vraag dan hier een gratis klantpas aan en zoek ons ook eens in onze winkel op! 

Deel dit bericht: