« Terug naar nieuwsoverzicht

In gesprek met Zarif van restaurant De Boulevard

Blogs In gesprek met Zarif van restaurant De Boulevard

De opening van het strandseizoen in Hoek van Holland gaat bijna van start. We spreken daarom met Zarif, de eigenaar van restaurant De Boulevard. Zarif is van oorsprong technisch tekenaar, maar zijn liefde voor koken zat er al vroeg in en nam hij over van zijn moeder. Zarif vindt het vooral heerlijk om te experimenteren in de keuken, maar de daarbij horende sociale contacten met de klanten maken het echt compleet. Dit zie je terug aan de vele vaste gasten die normaal gesproken (voor Corona red.) al 21 jaar regelmatig zijn zaak bezoeken. Het is de combinatie van verschillende factoren en het gevoel alsof je bij Zarif thuis komt eten.

Zarif zit inmiddels al meer dan 30 jaar in het vak. Hij is met zijn ondernemingen gestart in 1996 in Zoetermeer en Rotterdam. In Hoek van Holland zit hij met dit fijne restaurant vlakbij het strand inmiddels al 2 decennia lang. Via een advertentie zag hij dat de zaak te koop stond, hij ging kijken en besloot het pand over te nemen. Met nog geen uur een nieuwe zaak te hebben toegevoegd aan zijn portfolio besloot hij de buurt te verkennen en een broodje te gaan eten in het centrum. Hier raakte hij aan de praat met de eigenaar van die zaak. Hij rekende niet alleen dit broodje af, maar nam de zaak ook direct over. Hierdoor runde hij naast restaurant De Boulevard jarenlang ook een Egyptisch restaurant in het centrum van Hoek van Holland. 

deboulevard banner

Ook bij restaurant De Boulevard zie je veel Egyptische invloeden terug zoals houtskool grill en barbecue gerechten. Vele vaste klanten vragen inmiddels niet meer om de menukaart, maar laten zich verrassen door de chef. Hoewel de locatie top is, kenmerkt restaurant De Boulevard zich vooral ook door de toegankelijkheid voor iedereen. Zo geniet je tegen zeer schappelijke prijzen van heerlijke wereldse gerechten, een lekkere kop koffie of thee en kunnen kinderen zich uitstekend vermaken in de tuin. 

We kunnen er niet omheen en dus vragen we hoe Zarif de toekomst ziet. “Het is een ontzettend moeilijke tijd, niet alleen voor mij, maar voor iedereen. We mogen natuurlijk geen gasten ontvangen en bezorgen momenteel via Thuisbezorgd en onze eigen website.” Hoewel zijn spaargeld er doorheen gaat blijft hij volhouden. “Mijn gevoel zegt dat het goed komt. We moeten positief naar de toekomst blijven kijken, ondanks het feit dat het niet langer zo op deze manier kan doorgaan. Ik geef alles, want mijn passie is werken. Zonder hoop geen leven.”

deboulevard banner 2

Zarif is al meer dan 25 jaar klant van Zegro. Wij zijn hier ontzettend trots op en danken hem namens het hele team voor zijn vertrouwen en loyaliteit. 

Deel dit bericht: