« Terug naar nieuwsoverzicht

Van auto's naar stroopwafels!

Blogs Van auto's naar stroopwafels!

In gesprek met Diederik en Rebecca van stroopwafelwinkel Didi’s. Dit ambitieuze stel is inmiddels 8 jaar samen en goed ingespeeld op elkaar. Op zakelijk vlak bleek het ook te klikken en zo openden ze een paar maanden geleden de gloednieuwe stroopwafelwinkel aan de Oude Binnenweg 95-C in Rotterdam.

Diederik start zijn carrière in de autobranche waar hij met zijn autobedrijf auto’s in- en verkoopt. Na verloop van tijd merkt Diederik dat hij nauwelijks nog voldoening uit zijn werk haalt. In de tussentijd zag hij Rotterdam veranderen. Meer toeristen, expats en de ene woontoren na de ander verrijst. De stad werd in zijn ogen steeds aantrekkelijker om een horecagelegenheid te starten. Hij besluit het avontuur aan te gaan, verkoopt zijn bedrijf en start een stroopwafelwinkel.

Het idee van Didi’s is ontstaan na vele bezoekjes aan Londen en Parijs. “Iedere grote stad heeft z’n eigen specialiteit. Zo staat Parijs bekend om de macaron, Engeland om de high teas en hebben wij de stroopwafel”. Een typisch Nederlands product, leuk voor toeristen maar ook voor locals. Van jong tot oud, iedereen houdt van stroopwafels. Zorg er dan voor dat de wafels er extreem Instagrammable uitzien en je hebt een gat in de markt gevonden! De naam Didi’s komt overigens van de voormalige bijnaam van Diederik; Didi.

didi 2

Samen met zijn vriendin Rebecca hebben zij in Juli de deuren geopend van deze mooie zaak. Rebecca is tijdens de verbouwing afgestudeerd en heeft haar master fiscaal- en master notarieel recht behaald en is net gestart met haar nieuwe baan als belastingadviseur. Zo zal Diederik aan de voorkant aan het roer staan en gaat Rebecca vooral op de achtergrond aan de slag met marketing, influencers benaderen en wanneer het nodig is helpt ze in het weekend in de winkel. “Rebecca: ik vind de afwisseling heel erg leuk. Doordeweeks ben ik veel met mijn hoofd en in de winkel vooral met mensen en het sociale aspect bezig”.

Diederik en Rebecca hebben het interieur met behulp van horeca sfeermakers ontworpen. Dit heeft geresulteerd in een schattig boutique interieur met mint paneelwanden en authentieke details. De stroopwafels maken ze zelf en daarnaast kun je bij Didi’s ook terecht voor lekkere chocola en nougat. Naast een stroopwafel bestel je een lekker kopje koffie, thee, sap of fris op het terras of binnen in het chique maar trendy interieur.

De ambitie is om meerdere zaken te openen over heel Nederland. “We blijven doorzetten. Ook al hebben we een slechte week, we blijven er vertrouwen in hebben. Wat zou je als tip willen meegeven aan mensen die met eenzelfde idee rondlopen? “Gewoon doen, en dan zie je wel hoe het zich ontwikkeld. Natuurlijk hebben ook wij flinke tegenslagen gehad door Covid-19. De toeristen blijven uit, waar wij het van moeten hebben. We kijken er dus wel naar uit dat de wereld weer een beetje normaal wordt en het toerisme terugkeert”.

Deel dit bericht: